شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 1267
بازدید: 34

حضور در نمایشگاه ها 

همیشه یکی از معقول ترین و سریع ترین روشهای شبکه سازی ، ارتباطات ، جذب مشتری و برندینگ بوده است .
بسیاری از شرکتها و برندها با حضور در نمایشگاهها توانسته اند بند خود را در دل مخاطب جا دهند . اما این حضور با تنگ شدن رقابت و افزایش رقبا سخت تر شده است .
روش ها و استراتژی های به کار رفته در نمایشگاه تعیین کننده ی بازدهی آن است .
هر چه استراتژی جدیدتر باشد و بین اجزای به کار رفته در آن هماهنگی بیشتری وجود داشته باشد نتایج بهتر است.
موارد مختلف و گوناگونی نمایشگاه باید مد نظر قرار گیرد ، مثل :

  • هویت بصری برند شامل پوشش ، غرفه سازی ، بروشور ، کارت ویزیت و کلیه المانهای دیداری
  • استراتژی ارتباطات و فروش منابع انسانی
  • تشکیل جلسات محصول و خدمات
  • تشکیل جلسات مدیران در غرفه
  • باشگاه مشتریان و ایجاد سرنخ فروش
  • ارتباط و شبکه سازی با غرفه داران
  • هدایا و ایجاد حس خاطره انگیز

در این دوره ی آموزشی کلیه موارد فوق طبق لول بندی نمایشگاه ، نوع نمایشگاه و منطقه ی محل نمایشگاه آموزش داده می شود . در این دوره ارتباط و هماهنگی بین سرفصل هایی که به آن اشاره کردیم برای طی کردن مسیری که به هدف برسد نیز شرح داده می شود.
تشکیل تیم و نحوه ی پرزنت محصولات و خدمات در سازمان نسبت به پرزنت نمایشگاهی متفاوت است. در ادامه به بررسی و شرح سرفصل های این دوره ی آموزشی اشاره می کنیم:

هویت بصری برند

هر چیزی که قابل دیدن یا شنیدن باشد از دید مخاطب زیر مجموعه هویت بصری قرار دارد . اولین چیزی که در ذهن انسان برای تصمیم گیری بررسی می شود هویت بصری است . حسی که هویت بصری منتقل میکند بسیار حیاتی است . میزان ارتباط و فروش رابطه ی مستقیم با هویت بصری دارد . رنگ ما و طراحی های موجود در ملزومات چاپی ، شعار برند ،نحوه ی ارائه محصولات و خدمات ، نکات مهم در قراردادهای غرفه سازی و ملزومات ان در دوره آموزشی با اصول روز دنیا و چالشهای دوران کرونا منطبق است . مشتری امروز ذهنیتی متفاوت نسبت به قبل دارد . تمامی مواردی که در شروع این مسیر ضروری است شرح داده شده است.

استراتژی فروش و ارتباطات

بخش اصلی و اساسی حضور در نمایشگاه آموزش تیم فروش ، تیم ارتباطات و بازاریابی است . همه ی مراحل به این قسمت منتهی می شوند.
مدیران باید یک هفته قبل از نمایشگاه به تیم فروش خود انسجام بخشند و آنها را در جریان استراتژی و تکتینکهای مد نظر قرار دهند . متناسب با نوع محصول و خدمات استراتژی هایی مثال زده میشود.
باید و نبایدهایی که باید به آن توجه کنیم شرح داده می شود .
از مزایای این دوره این است که با یک کلیپ تیم فروش و بازاریابی کامل با موارد مهم اشنا می شوند و مطابق با دستورات عملی ارزیابی می شوند.

استراتژی محصولات و خدمات

چیدمان محصول ، نحوه پرزنت و مواردی که در ذهن مخاطب مورد نیاز و ماندگار دراین فصل شرح داده می شود.اگر محصول محور هستید نحوه ی پرزنت ، چیدمان و استفاده ی محصول متفاوت تر از خدمات است .شرکتهای خدماتی کار سخت تری دارند و اینجاست که شگردهای تیم فروش و بازاریابی خود را نشان میدهد . برای اعتماد سازی بازدیدکنندگان نمایشگاه 8 روش مهم و زنجیره ای شرح داده میشود . سوالات متداول بازدیدکنندگان و جوابهای خوب دارین سرفصل بیان میشود.

تبلیغات

بی شک قدرت هنرنمایی برند از تبلیغات مشخص می گردد در نمایشگاه تبلیغات و بازی این رویداد تاثیر مهمی در فروش و برندینگ دارد.شرکت های متعددی با تبلیغات مناسب و استراتژی خاص همچون واگذاری نمایندگی فعال توانسته اند آینده ی خوبی بسازند . مچ اندازی با رقیبان بزرگ از تبلیغات شروع می شود . انواع تبلیغات نمایشگاهی :

  • تبلیغات چاپی
  • صدای نمایشگاه
  • تلویزیون نمایشگاه
  • تبلیغات محیطی
  • آدمک نمایشگاهی
  • ابزارهای خلاقانه
  • هدایای تبلیغاتی

ما با تجربه حضور در نمایشگاه و تحقیقات انجام شده در آن پس از بررسی نتایج رفتارهای مختلف برندها اطلاعات خوبی در تبلیغات در اختیار شما قرار میدهیم .
تبلیغات نمایشگاه با عنوان کمپین تبلیغاتی اکران میگرددو می بایستی با رسانه های مختلف نهایت تاثیر را در ضمیر ناخودآگاه شرکت کنند ایجاد کنیم . پیشنهادهای ما برای استفاده از رسانه ها در این بخش بسیار به رشد شما کمک خواهد کرد.

باشگاه مشتریان

ایجاد سرنخ فروش در اولین مرحله ی ارتباط توسط تیم فروش و معرفی روشهای نوین و کاربردی در این فصل شرح داده می شود . بهتر است آموزش ببینیم چرا که کسب تجربه باعث از دست رفتن قسمتی از بازار می شود . هر نمایشگاه رقبا با پتانسیل بیشتری شرکت می کنند . روش های جدید و نوین جای شیوه های قدیمی را گرفته اند و هنرنمایی در نمایشگاه نیاز به آموزش دارد.
ما مسیری که هر سرنخ میبایستی طی کند تا به واریز وجه و یا فروش محصولات و خدمات منجر گردد را در دوره ی آموزشی حضور در نمایشگاه به شما نشان میدهیم . در این فصل نه تنها اصول مهم زمان برگزاری نمایشگاهی نیز کامل آموزش داده خواهد شد.

ارتباط سازی و شبکه سازی با غرفه داران

نحوه ی ارتباط با غرفه داران نمایشگاه در مقایسه با بازدیدکنندگان بسیار متفاوت است . روابط عمومی گزینه ی مناسبی برای این ارتباط است . اگر این ارتباط به صورت درستدصورت گیرد بین 20 تا 40 درصد از غرفه داران را می توان در باشگاه مشتریان مشاهده کرد.
گاهی با ایجاد ارتباط و تامل با برندهای حاضر در نمایشگاه می توان مشتریان آنها را به سمت برند خود بکشانید . راهکارها و نحوه ی این ارتباط شما را یک حرکت برد ، برد سوق میدهد.
شبکه سازی در نمایشگاه بسیار در برندینگ و حضور در کورس رقابت تاثیر دارد . بهتر است با رقبیا خود راجع دوستانع و هم پایی ایجاد کنیم و نمایشگاه بهترین مکان برای آن است .

هدایا و ایجاد حس خاطره انگیز

شاید این سرفصل زیر مجموعه ی تبلیغات باشد ولی به خاطر اهمیت آن مخصوصا نمایشگاههای شهرستانی ما یک بخش جداگانه به این دوره اضافه کردیم . در این فصل به هماهنگی همه ی بخش ها نیز اشاره شده است . در نمایشگاه با ذهنیت خاطره انگیز شدن شرکت کنیم نه فروش تا بتوانیم بیشترین فروش را داشته باشیم .
این دوره ی آموزش تمامی قراردادها و موارد مورد نیاز در ساختار نمایشگاهی را شرح میدهد.
تمامی نیازهای کسب و کارهای کوچک ، متوسط و شرکتهای بزرگ در این دوره ی آموزشی شرح داده است . امیدوارم با تکیه بر آموزش منابع انسانی و افزایش آگاهی مدیران آینده ی اقتصادی و کارآفرینی بهتری در کشور عزیزمان شاهد باشیم.
دوره ی آموزشی حضور در نمایشگاه ها بهترین آموزش موجود در کشور برای شرکت در این رویداد مهم و ارزشمند است.